Brak komentarzy

GEOMETRIA ZAWIESZENIA


Jeżeli decydujesz się na wymienienie opon z letnich na zimowe bądź odwrotnie, warto abyś poprosił mechanika w warsztacie, do którego udajesz się na zamianę ogumienia, o skorygowanie ustawień geometrii zawieszenia. Bardzo często zdarza się, iż zmotoryzowani bagatelizują tę kwestię, a wówczas pojawiają się tego istotne problemy. Nierzadko narażamy się tym samym na poważne straty finansowe. Skąd jednak wiedzieć, jaka geometria zawieszenia jest optymalna dla naszego pojazdu? Otóż w tym zakresie trzeba trzymać się konkretnych ustaleń jakie wynikają z książeczki instrukcji wozu załączonej przez producenta naszego pojazdu. Na tych etykietach i kartach informacyjnych powinny się znaleźć takie wiadomości, jak zalecane parametry kąta pochylenia kół, ich zbieżności, kąta wyprzedzenia zwrotnicy itd. Jeżeli dojdzie do jakichś odchyleń, nawet drobnych, warto od razu wyregulować geometrię naszego samochodu bądź też wymienić szwankujące, wadliwe elementy. Każdy zmotoryzowany powinien mieć świadomość, iż nieprawidłowa geometria kół prowadzi do szeregu negatywnych skutków, w tym między innymi do pogorszenia jazdy pojazdem poprzez zbyt szybkie zużycie ogumienia. Opony przy niedobrej geometrii niszczą się już po zaledwie kilkuset kilometrach. Nie marnotraw ich zatem, ale właściwie ustaw parametry. Czasami takie nieuregulowanie zalecanych parametrów i wskaźników jest oznaką awarii poszczególnych części zawieszenia, stąd zawsze kiedy tylko wymieniamy opony, konieczne powinno być sprawdzenie ustawień geometrii i ich korekcja.

Źródło: http://www.septica.pl/Incidin-Liquid-5-dm3-d51.htm?tab=description